Con l’ingresso di Santa Maria la Longa salgono a 150 i comuni friulanofoni aderenti all’ACLiF

Il direttivo delinea il programma di attività 2025
L’ACLiF (Assemblea della Comunità Linguistica Friulana) raggiunge ufficialmente quota 150 Comuni aderenti: si è svolta venerdì la cerimonia di consegna della fascia tricolore con il simbolo dell’Assemblea a Fabio Pettenà, sindaco di Santa Maria La Longa. A consegnarla il sindaco di Capriva del Friuli Daniele Sergon, presidente dell’ACLiF, che ha riunito nel palazzo Mauroner a Tissano il direttivo dell’Assemblea per presentare il programma del 2025. Presenti anche amministratori di altri Comuni della zona già membri di ACLiF, come il vicesindaco di Pavia di Udine Elena Fabbro e l’assessore di Manzano Lorenzo Alessio, nonché una rappresentanza del consiglio comunale di casa e delle associazioni locali.
“Un’atmosfera davvero positiva – ha commentato Sergon – in cui abbiamo potuto toccare con mano l’entusiasmo degli amici di Santa Maria La Longa di diventare parte della nostra Assemblea di Comunità. Grazie al sindaco Pettenà per la calorosa accoglienza. Davvero preziosa anche la presenza degli altri amministratori dei Comuni limitrofi, a testimoniare come il nostro sia sempre un lavoro di squadra che unisce realtà vicine e lontane”.
Come noto l’ACLiF riunisce Comuni friulanofoni in cui è storicamente parlata la “marilenghe” nelle regioni Friuli Venezia Giulia e Veneto (mandamento portogruarese). In questo 2025, tra l’altro, compie 10 anni dalla sua istituzione.
“La riunione del direttivo – ha aggiunto il presidente Sergon – è stata come un “calcio d’inizio” per le varie attività che abbiamo in programma quest’anno: dall’impegno per avere più lingua friulana in Rai al proseguimento del cammino di valorizzazione del lavoro dei Consigli Comunali dei Ragazzi, fino alle iniziative di sostegno al programma di Go!2025 Nova Gorica e Gorizia capitale europea della cultura. Linee programmatiche che andremo a concretizzare coinvolgendo tutti e 150 i nostri Comuni aderenti”.

Direttivo Aclif con Sindaco Santa Maria la Longa
L’Assemblee de Comunitât Linguistiche Furlane e rive a cuote 150 cu la rivade uficiâl di Sante Marie la Lungje
Il diretîf al met jù il program di ativitât 2025
L’ACLiF (Assemblee de Comunitât Linguistiche Furlane) e rive uficialmentri a cuote 150 Comuns aderents: e je stade fate vinars la cerimonie di consegne de fasse tricolôr cul simbul da l’Assemblee a Fabio Pettenà, sindic di Sante Marie La Lungje. A consegnâle il sindic di Caprive Daniele Sergon, president da l’ACLiF, ch’al à tirât dongje in palaç Mauroner a Tissan il diretîf da l’Assemblee par presentâ il program dal 2025. Presints ancje aministradôrs di altris Comuns de zone bielzà socis di ACLiF, tant che la vicesindiche di Pavie Elena Fabbro e l’assessôr di Manzan Lorenzo Alessio, parsore di une rapresentance dal consei comunâl di cjase e des associazions locâls.
“Si respirave un aiar pardabon positîf – al à dit Sergon – dulà che o vin podût tocjâ cun man l’entusiasim dai amîs di Sante Marie La Lungje di deventâ part de nestre Assemblee di Comunitât. Graziis al sindic Pettenà pal calorôs acet. Pardabon preseade ancje la presince di chei altris aministradôrs dai Comuns dongje, a testemoniâ che il nestri al è simpri un lavôr di scuadre ch’al met adun realtâts vicinis e lontanis”.
Come che ben si sa, l’ACLiF al met dongje Comuns di lenghe furlane indulà che storicamentri si fevele la marilenghe intes regjons Friûl Vignesie Julie e Venit (mandament di Puart). In chest an 2025, paraltri, e fâs 10 agns de sô istituzion.
“La riunion dal diretîf – al à zontât il president Sergon – e je stade tant che une “pidade di vie” par lis diviersis ativitâts che o vin in program chest an: dal impegn par vê plui lenghe furlane in Rai a la continuazion dal percors di valorizazion dal lavôr dai Conseis Comunâi dai Fruts, fin a lis iniziativis di poie al program di Go!2025 Nova Gorica e Gurize capitâl europeane de culture. Liniis programatichis che o larìn a concretizâ tirant dentri ducj i 150 nestris Comuns aderents”.
Foto anteprima: consegna fascia al Sindaco Santa Maria la Longa da parte Presidente Sergon